Ján Počiatek: Eurofondy na diaľnice sú prakticky vyčerpané

Nachádzate sa tu

2. 2. 2016

Jednoznačne najdôležitejšou úlohou nového ministra dopravy bude zabezpečenie financovania na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest pre nasledujúce obdobie. V rámci hodnotenia svojich štyroch rokov vo vláde to uviedol šéf rezortu dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek. "Eurofondy do roku 2020 na diaľnice sú prakticky minuté, mnohé slovenské regióny však netrpezlivo čakajú na dobudovanie diaľničnej siete a tieto potreby nie je možné donekonečna odkladať," doplnil minister.
Štyri roky v kresle ministra dopravy boli podľa jeho slov veľmi náročné, počas nich bolo treba vyriešiť veľa problémov. "Dnes je jasné, že sa nám tieto výzvy podarilo úspešne zvládnuť a Slovensko sme posunuli výrazne vpred nielen z pohľadu výstavby a modernizácie diaľnic, rýchlostných ciest a železničných koridorov, ale aj v oblasti železničnej dopravy alebo cestovného ruchu," opísal Ján Počiatek.
Ministerstvu sa podľa neho za toto volebné obdobie podarilo naštartovať výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest. "Existuje reálny predpoklad, že počas tohto funkčného obdobia rozostaviame 190 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, čo je bezkonkurenčne najviac v histórii," vyčíslil. S vysokým tempom výstavby zároveň podľa neho súvisí aj čerpanie eurofondov. "Som veľmi rád, že napriek žalostnému stavu čerpania aj zazmluvnenia v čase môjho nástupu sme stihli všetky peniaze z eurofondov použiť na zmysluplné projekty, ktoré zlepšujú dopravu na celom území Slovenska," dodal.
Súčasne sa rezortu podľa Jána Počiatka podarili pokroky aj v železničnej doprave, kde sa zaviedol taktový grafikon, zvýšil sa počet vlakov na koľajniciach, zaviedli sa sociálne zľavy a naštartovala prvá súťaž na liberalizáciu vlakovej dopravy na Slovensku. "Takisto si nemyslím, že je náhoda, že dva z troch najúspešnejších rokov v turizme na Slovensku s najväčšou pravdepodobnosťou budú pochádzať z funkčného obdobia tejto vlády," dodal Ján Počiatek.
Naopak, minister si myslel, že sa rezortu viac podarí integrovať vlakovú a autobusovú verejnú dopravu, čo je už úloha pre nasledujúcu vládu. "Taktiež je škoda, že napriek mnohým nadštandardným krokom pri príprave nového stavebného zákona sa opozícia pri jeho schvaľovaní rozhodla politizovať, čo spôsobilo, že zákon nebol schválený," doplnil Ján Počiatek.

 

Zdroj: TASR

Categories: 
Čo robíme pre ľudí