Nové klientske centrum dnes oficiálne otvorili na Okresnom úrade v Hlohovci. Na pracovisku, ktoré vzniklo v rámci reformy štátnej správy ESO, budú môcť občania vybaviť agendu katastrálneho odboru, pozemkového a lesného odboru i odborov živnostenského podnikania, cestnej dopravy a pozemných komunikácií a tiež odboru starostlivosti o životné prostredie. Súčasťou klientskeho centra je aj elektronický kontraktačný systém, podateľňa okresného úradu a osvedčovanie listín a overovanie podpisov.
"Osobitne rád otváram klientske centrá v okresoch, ktoré boli v minulosti označované ako druholigové alebo druhoradé. Hlohovčania platia rovnaké dane, ako platia ľudia v Trnave a práve preto si zaslúžia, aby mali rovnakú kvalitu a dostupnosť služieb ako vo veľkých okresných alebo aj v krajských mestách. Preto som bol veľmi rád, že vláda podporila snahu, aby v každom okrese mali občania plný servis služieb, ktorý dnes vlastne oficiálne spúšťame aj tu v Hlohovci," skonštatoval minister vnútra Robert Kaliňák.
V rámci reformy ESO má byť postupne spustených do prevádzky 70 klientskych centier, z ktorých už 25 bolo oficiálne otvorených a ďalších deväť je momentálne v testovacom režime. "My sme dnes presvedčení, že reforma ESO je absolútne úspešná. Je úspešná aj preto, lebo doteraz sme si už mohli k štátnemu rozpočtu pripísať úspory 360 miliónov eur a napĺňame plán, podľa ktorého majú byť celkové úspory na úrovni okolo 700 miliónov eur," pripomenul premiér Robert Fico. Okrem úspory financií má priniesť systém klientskych centier aj vyšší komfort pre občanov. Princíp jedenkrát a dosť má zaručiť, že po plnej elektronizácii štátnej správy bude po úradoch "obiehať dokument a nie občan". Podľa zámeru vlády by po ukončení reformy malo stačiť jedno podanie voči štátu. Úrady potom samostatne zabezpečia posun informácií medzi jednotlivými zložkami štátnej správy tak, aby občan nebol zaťažovaný dokladovaním informácií, ktorými už úradníci disponujú.
pozrite si príhovory po otvorení klientskeho centra